Monday, June 8, 2009

Tulemused teada

Enda meelest olin eile eriti kaval. Startisin kodust 5 enne 0900t. Mõtlesin, et käin kohe varakult valimas ära. Olen esimene võib-olla isegi. Jaoskonda jõudsin umbes veerand 10. Ja oh seda üllatust- ma ei olnud sugugi ainus, kes tahtis esimene olla :D
Selles kontekstis ma üldse ei imestanudki, et valimisaktiivsus oli suht kõrge- 43,2%. Ja tulemus oli umbes selline nagu ma arvasingi. Kahjuks Tarand kaotas 800 häälega Keskerakonnale, aga ta sai üksinda siiski 1/4 häältest! Supertulemus! Oleks nad vennaga koos kandideerinud, piisanuks neist häältest mõlemale. Ninasarvikutele siis 2 kohta. Reform ja IRL kumbki 1, kusjuures neid toetas kokku umbes sama palju, kui Keskerakonda või Tarandit üksi. Suht valus valitususliidule. Läbi suure häda (ja tänu Tarandile) sai Sotside esinumber Padar ka Europarlamenti. Kuigi Sotsiaaldemokraadid kogusid alla 10% häältest. Rohelised ja Rahvaliit jäid juba üpris kaugele. Olen üllatunud, et Rohelised vaid 10000 häält kogusid. Eeldanuks, isegi lootnuks rohkem.
Ei usu, et me kinniseid nimekirju enam näeme.

See trall on nüüd selja taga. Loodetavasti ei jää erakonnad tulemusi liialt kauaks analüüsima, vaid keskenduvad kiiresti jälle sisepoliitikale- lisaeelarve on vaja vastu võtta ju.

No comments:

Post a Comment