26.veebruar
2. Vallavolikogu
aseesimehe Hergo Tasuja arupärimisele vastamine:
2.1 Ülevaade kolme
valla ühinemisläbirääkimistest
Hergo: kolme valla (Emmaste, Pühalepa, Käina) juhid on mitmel korral kohtunud seoses võimaliku ühinemise aruteluga. Paraku ei ole volikogu liikmeid ses osas piisavalt informeeritud. Millal toimusid kohtumised, mis oli sisuks, edasised plaanid jne. Kas seda saaks/võiks paremini korraldada?
Tiit: kolmel korral
on kohtutud, midagi kindlat pole otsustatud. Käina ja Emmaste vald
on juhtimistasandil võrdsete kuludega. Hiiu vald tegi ettepaneku
kolmele vallale ühinemiseks. Kolme valla vahel käib arutelu edasi.
Ülo: kolme partneri
vahel ei ole probleeme, mis puudutaks hoiakuid, suhteid. Ilma
suuremate vastuoludeta oleme edasi liikunud.
2.2 Ülevaade
kasutusest väljalangenud ohtlikest ehitistest ja nendega
seonduvatest kitsaskohtadest Emmaste vallas
Hergo: Riigikontrolli audit näitab, et "kohalikud omavalitsused peaksid oma territooriumil olevatele ohtlikele ehitistele rohkem tähelepanu pöörama ja nõudma nende lammutamist või ohutuks muutmist. Omavalitsused jätavad praegu ehitise vastutustundetu omaniku pigem korrale kutsumata, kuna kardavad ebapiisava juriidilise kompetentsuse tõttu vaidlustes alla jääda."
Ei ole saladus, et ka meil Emmastes on sellega probleeme. Rahvamaja, petijaam ning viilhall, kui silmatorkavamaid näiteid otsida. Et koolinoored sealt iga päev mööda jalutavad ja arvestades nende seisukorda, siis on tegemist tõepoolest - ja seda sõna otseses mõttes - eluohtliku olukorraga. Kas oleme kindlaks teinud Emmaste vallas asuvad kasutusest väljalangenud ohtlikud ehitised? On need kaardistatud? Mil moel oleme planeerinud tegevused ohtlike ehitiste arvu vähendamiseks?
Tiit: suurim
murelaps Sõru kõrtsiterrass. Harju tuulik saanud kahjustusi ning
vajab remonti. Tärkma tee ääres lagunenud laut, pöördume omaniku
poole. Vana rahvamaja, olukord ei ole hull, varisemisohtlikku ei ole
midagi. Petijaam ja viilhall, välimus rääbakas, mõnele ehk
meeldib. Omanikuga rääkisime, tal plaan see maha müüa. Tohvri
vana kasarmu ohtu ei kujuta. Sõru ringil ebamäärane ehitis.
Koolinoortel peaks olema teadmine, et võõral territooriumil kolada
ja lõhkuda ei tohi.
Kairi: hoone
lammutamine on äärmuslik samm. Vald saab alustada märgukirjadest
ja nõuete esitamisest.
Hergo: ise pidasin
just petijaama ning viilhalli suurimateks murekohtadeks, kus reaalne
oht möödujatele. Võib küll öelda, et koolilastel peab olema
teadmine, et seal käia ei tohi, aga on fakt, et nad kasutavad seda
otseteed koolist noortekeskusesse minekul. Minu hinnangul tuleks
probleemiga rohkem tegeleda.
2.3 Ülevaade Sõru
väikelaevasadama töökorraldusest
Hergo: kuidas on korraldatud Sõru väikelaevasadama töö? Pean silmas just alustele teenuste osutamist ja selle eest tasumist. Tean, et väikelaeva omanikelt on sildumise/ankrus olemise ja teenuste eest tasu küsitud, ent ei leia eelarves kohta, kus see tulu kajastuks. Ka ei leidnud konkreetset hinnakirja.
Tiit:
väikelaevasadama külalisaluste teenendamine on hetkel Sõru
Merekeskuse ülesanne ja tasu on nad endale saanud. Selleks hooajaks
plaan välja panna sadama eeskiri, kus kontaktinfo koos hinnakirja ja
teenuste nimekirjaga.
Tiit L.: Merekeskus
ei ole huvitatud tasude korjamisest, nii mõnigi alusejuht on olnud
arvamusel, et maksab millegi eest, mille eest ei pea maksma. Aluseid
vähe viimasel ajal. Merekeskuse seisukoht, et vald võiks
opereerida.
Hergo: kas ja kuidas
on sadamakapten merekeskusega seotud?
Tiit: ei ole seotud,
sadamakaptenile kehtivad kindlad nõuded ja igaüks ei saa olla.
1.aprill
2. Vallavolikogu aseesimehe Hergo Tasuja arupärimisele vastamine:
2.1.
Ohtlikest ehitistest
Hergo: eelmisel korral saime ülevaate, millised
objektid asuvad Emmaste vallas. Palun välja tuua, mida täpselt on
vallavalitsus alates 2013.a. sügisest teinud olukorra paranemiseks. Ehk
milliste ohtlike ja lagunevate objektide omanikega on suheldud? Millal
ja mitu korda seda tehtud on? Kellele,
millal ja millised ettekirjutused tehtud on?
Tiit: eelmine
kord oli juttu. Peame aru saama juriidilisest aspektist. Ei ole nii,
et käime ja näitame näpuga, et on ohtlik. Vajalik on ekspertiis ja
see nõuab raha.
Tohvri
rajatiste avamine loob ohtliku koha. Olen ka Selirannaga sellest
rääkinud. Need objektid on ohtlikud ja vajavad hoiatussilte. Inimesed peavad teadma, et kui midagi juhtub, siis on see nende omal vastutusel.
Ametlikke
ettekirjutusi ei ole valla poolt ühelegi kinnistuomanikule tehtud.
2.2.
Teenustest Sõru Väikelaevasadamas
Hergo: valla
kodulehel oleva info järgi on Emmaste vald kehtestanud Sõru sadamas
teenuste hinnakirja ja tasu peaks samuti vallale laekuma. Tulu
kusagil ei kajastu. Eelmisel
istungil saime teada, et on sõlmitud leping Sõru Merekeskusega,
mille alusel teenuste eest laekuv tulu neile läheb. Kelle
vahel ja millal täpselt leping sõlmitud on? Mis on selles
kokkulepitud tingimused? Miks
ei informeeritud eelarvekomisjoni ega volikogu sellest lepingust?
Tiit: teenuste
hinnakiri on kehtestatud varasematel aegadel. Vaatame seda üle. Leping
on sõlmitud aastal 2011 Merekeskuse ja eelmise vallavanema vahel.
Oleme omavahel kohtunud ja leping on ülevaatamisel.
2.3.
Kärdla Veevärgiga liitumisest
Hergo: jaanuarikuu
eelarve- ja majanduskomisjoni koosolekul (väljavõte protokollist) "esitas Arvu Kastein
küsimuse, kas Emmaste vald pole kaalunud, et Kärdla Veevärk siia
tuleks? Sel teemal arutati ja otsustati, et võiks seda võimalust
uurida." Kas
seda on tehtud ja millal tulemused infovahetusest, analüüsidest
meieni jõuavad?
Tiit: see ei ole niisama
lihtne operatsioon. Kärdla VV inimestega oleme kohtunud. Ja ka oma
objektid üle vaadanud. KIK-ist enam vald abikõlbulik pole
projektide jaoks. Küsimus, et kas tahame, et meil on oma EMKO. Samas veevärgi üleandmine ei tähenda EMKO lõppu, vaid saaks rohkem teistele tegevustele keskenduda. Kärdla VV liitumine saaks toimuda avaliku konkursi kaudu, kus
saaksid ka teised ettevõtted kandideerida.
No comments:
Post a Comment